حس ترس در سگ ها

حس ترس در وجود سگ ها مسئله ای است که باید درمان شود. اگر متوجه شدید که سگ شما می لرزد، واق واق یا پرخاش می کند به این معنی است که او ترسیده است.

حیوانات نیز مانند ما انسانها دارای احساس هستند و کاملا رفتار و اعمال انسانها و اتفاقات پیرامون زندگی خود را درک می کنند و در مقابل آنها حس خود را نشان می دهند. ترس، حسی است که هم در انسان ها و هم در حیوانات وجود دارد.

نمونه هایی از ترس سگ ها و عوامل آن

ترس از صدا

حیوانات نسبت به صدای مختلف واکنش به خصوصی نشان می دهند. مثلا سگ ها از صدای رعد و برق به لرزش می افتند. البته این حس ترس در سگ ها، متفاوت است. حتی ممکن است از صدای جارو برقی هم بترسند. راه چاره این است که به مرور زمان حیوان خانگی خود را با این صداها آشنا بکنید. این روال طبیعی و با گذشت زمان باعث کم شدن و نهایت از بین رفتن ترس در سگ ها می شود.

ترس از بلندی

سگ ها به هنگام نزدیک شدن به راه پله شروع به واق واق کردن می کنند. این ترس همان ترس از بلندی و ارتفاع است که معمولا در همه انسانها و حیوانات وجود دارد. نوعی ترس از ندیدن و ناشناخته بودن است.

ترس از تنهایی

عواملی که در تنهایی باعث ایجاد ترس و ناراحتی برای حیوان خانگی شما شده مقدمه ایی برای ایجاد ترس و نفرت در وجود سگ هاست. تنهایی نیز باعث ترسیدن سگ ها می شود. سگ ها در این مواقع پرخاش می کنند.

ترس از گذشته

حیوانات اگر بوسیله انسان یا چیزی اذیت شده اند و درد کشیده اند از آن فرد یا شی خواهند ترسید. این ترس ناشی از اذیتی است که در گذشته اتفاق افتاده و در ذهن سگ شما به جای مانده است.

ترس از غریبه ها

آدم های غریبه ای که باعث مشکل و ناراحتی برای حیوان شما شده اند. در آینده می تواند در ذهن و ادراک حیوان خانگی شما ماندگار شود. سگ ها از آدمهای غریبه به این دلیل می ترسند. برای حل این مسئله باید به سگ خود زمان بدهید.

ترس از ناشناخته ها

ترس دیگر سگ ها به دلیل عدم شناخت حاصل می شود. ترس از محیط جدید، ترس از حیوان خانگی جدید، ترس از بچه ها و …

ترس از ماشین سواری

حالت تهوع و سرگیجه در حیوانات خانگی موقع سوار شدن در ماشین و بهم خوردن حال او و استفراغ باعث می شود تا آنها از ماشین سواری بدشان بیائید. بعضی از سگ ها از ماشین سواری بخاطر تجربه بدی که در گذشته داشتند، می ترسند.

ترس از محیط دامپزشکی

نحوه برخورد پرسنل دامپزشکی با حیوان خانگی شما، نوع مداوا و اتفاق، محیط درمانی و … باعث شده تا سگ ها از دامپزشکی هم بترسند. طبیعتا آمپول خوردن و بوی دارو و محیط دامپزشکی یا کلینیک، حس خوبی ایجاد نمی کند.

جهت مشاهده مقالات بیشتر به مجله سایت مراجعه نمائید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *