دشمنی گربه و سگ

افسانه دشمنی گربه و سگ یک باور قدیمی برای انسان ها تلقی می شود. اما برخی انسان ها علاقه دارند در کنار گربه، سگ نیز نگه دارند. آدم ها با این تفکر که گربه و سگ در کنار هم آرام نمی گیرند از نگهداری آنها پشیمان یا مردد هستند.

توصیه های ضروری

با ایجاد محیط آرام و رعایت قوانین، هیچ دشمنی بین گربه و سگ ایجاد نخواهد شد و مشکلی از بابت نگهداری باهم سگ و گربه پیش نخواهد آمد. می توان با ایجاد مکانی راحت و بی خطر برای بچه گربه، او را از دسترس سگ خارج کرد. به وسیله حفاظ و گذاشتن جای خواب، آب و غذا برای بچه گربه، از ورود سگ به این منطقه جلوگیری کرد.

اگر سگ شما قصد تعقیب بچه گربه را داشت هرگز سر او داد نزنید یا او را بغل نکنید. می توانید با بستن بند به قلاده، او را کنترل کنید طوری که سگ احساس آزادی اش را از دست ندهد. به مرور زمان حیوانات خانگی به هم عادت می کنند و شما می توانید قلاده را باز کنید.

سعی کنید حیوانات را در سنین کم با هم آشنا کنید. زیرا شخصیت حیوانات در سنین کم شکل می گیرد. وقتی گربه و سگ از بچگی باهم دوست شده و کنار هم زندگی کنند. دیگر دشمنی گربه و سگ را نخواهید دید و به خوبی زندگی می کنند.

نژاد سگ ها نیز در دشمنی بین سگ و گربه مسئله مهمی است. برخی از نژادهای سگ وجود دارد که هیچ حیوانی را نمی تواند کنار خود تحمل کند. به عنوان مثال نژاد هاسکی از دیرباز با گربه ها کنار نمی آیند.

سعی کنید هنگام واکنش طبیعی گربه و سگ نسبت به هم، دخالتی نداشته باشید. این واکنش، یک واکنش طبیعی است و با دخالت شما، واکنش آن ها غیر طبیعی می شود.

بنابراین اگر قصد دارید در کنار گربه، سگ نیز نگهداری کنید قبل از هر اقدامی تمام شرایط را بسنجید تا دشمنی گربه و سگ بوجود نیاید.

جهت مشاهده مطالب بیشتر به مجله دنیای حیوانات مراجعه نمائید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *