فضای زندگی حیوانات کوچک

مناسب بودن فضای بیرون برای حیوانات خانگی کوچک زمانی میسر خواهد بود که نکاتی در نظر گرفت و آن نکات لازم را رعایت کرد. اگر رعایت نشود ممکن است موجب آسیب حیوان خانگی شود. امنیت نیز با قرار گرفتن آنها در فضای بیرون از خانه به خطر می افتد. بنابراین اگر فضای بیرون را برای حیوانات خانگی کوچک خود انتخاب کرده اید از هر لحاظ ایمن باشد.

نکات لازم

1- تغییرات دما

محل خانه باید دور از سرما، گرما و وزش باد در نظر گرفته شود و در معرض مستقیم تابش نو یا گرما قرار نگیرد و یا در محدوده سرما یا انتقال سرما نباشد همچنین باد باعث از بین رفتن خانه و آسیب زدن به محل زندگی حیوانات کوچک می شود و علاوه بر آن باعث به خطر افتادن سلامت آنها خواهد شد.

2- ابعاد محل زندگی

در نظر داشته باشید مهمترین عامل در طراحی خانه، اندازه آن می باشد. خانه باید طوری طراحی شود که بیشترین اتاق را داشته باشد زیرا باعث بازیگوشی و شادی حیوان کوچک خانگی شما می شود. ابعاد خانه به جثه حیوان خانگی شما نیز مربوط می شود.

اندازه خانه همستر، خوکچه هندی و خرگوش های کوچک تا متوسط در محیط بیرون حداقل به طول ۱۸۰ و عرض ۶۰ سانتی متر باشد. برای خرگوش های بزرگتر این اندازه به ۲ متر طول و ۹۰ سانتی متر عرض یا بیشتر می تواند برسد.

محل زندگی حیوانات کوچک باید طوری طراحی شود که آنها بتوانند آزادانه حرکت کنند. می توانید با توجه به نوع حیوانات کوچک خانگی خود و جثه او خانه ایی را سفارش دهید و یا بصورت آماده از فروشگاه های حیوانات خانگی دیدن کرده و خانه مناسب آن حیوان خانگی را تهیه نمائید تا باعث جنب و جوش او شده و راحتی و شادی او را به همراه داشته باشد.

3- جنس خانه

جنس خانه ها اکثرا از چوب، سیم یا فلز ساخته می شود. هر کدام از این خانه ها به نسبت جنس مورد استفاده در آن، مزایا و معایب خود را خواهد داشت. از مزایای خانه های چوبی می توان به جذابیت و خنک بودن در تابستان و گرم بودن در زمستان اشاره کرد. خانه های چوبی معایبی هم دارند از جمله جویده شدن توسط حیوانات کوچک و پوسیدگی به مرور زمان. لازم است بدانید در تهیه خانه حیوانات کوچک خانگی، بهتر است کف خانه از نوع سیمی باشد.

4- دسترسی به تغذیه

خانه و محل زندگی حیوانات کوچک باید در جایی قرار دهید که به سادگی بتوانید به او دسترسی داشته باشید و با کوچکترین صدا، متوجه او شوید و همچنین به راحتی و در سریع ترین زمان برای او غذا برسانید. با نزدیکی خانه و محل زندگی او با خیال راحت می توانید از او مراقبت نمائید.

جهت مشاهده مطالب بیشتر به مقالات مراجعه نمائید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *