نشانه های بارداری در گربه

Signs-pregnancy-cats

چگونه بفهمیم گربه باردار است؟

آیا نمی دانید چگونه می توان تشخیص داد که یک گربه باردار است؟ آیا اخیراً متوجه تغییری در ظاهر یا رفتار بدنی گربه خود شده اید؟ اگر چنین است، ممکن است از خود بپرسید، آیا گربه من ممکن است باردار باشد؟ نشانه ها و علائم گربه باردار چیست؟

چند علامت کلیدی وجود دارد که می‌توانید هنگام سوال که آیا گربه‌تان باردار است بررسی کنید، زیرا این علائم در طول دوره بارداری برای گربه‌ها رخ می‌دهد. دانستن این نشانه‌ها به شما کمک می‌کند تصویر واضح‌تری از آنچه در گربه‌تان می‌گذرد به دست آورید.

آیا گربه من باردار است؟

دوره بارداری برای گربه ها معمولاً بین 63 تا 67 روز است که حدود 9 هفته است. اگر متوجه تغییراتی در ظاهر یا رفتار گربه خود شده اید، مانند افزایش وزن یا خوابیدن بیشتر از حد معمول، می تواند نشانه بارداری گربه باشد.

همیشه می توانید به محض مشاهده هر یک از این تغییرات رفتاری، گربه خود را نزد دامپزشک ببرید. با این حال، حتی علائم و نشانه های بیشتری وجود دارد که باید قبل از آوردن گربه خود برای ویزیت دامپزشکی به دنبال آنها باشید.

علائم گربه باردار

یکی از نشانه های بارداری در گربه به غیر از افزایش وزن و افزایش عادات خواب، افزایش اشتها، رفتار محبت آمیز، لانه سازی و تورم نوک سینه ها است. بیایید نگاهی دقیق تر به سایر نشانه های حاملگی گربه بیندازیم.

چرخه های گرما تغییر می کند

چرخه گرمای طبیعی برای گربه ها بین 10 تا 14 روز است. در طول چرخه گرما، گربه ماده شما اغلب محبت آمیزتر است، مرتباً خود را تمیز می کند، بلندتر از حد معمول میومیو می کند، اغلب قلمرو خود را مشخص می کند. اگر چرخه گرما به طور ناگهانی متوقف شود، گربه شما احتمالا باردار است.

افزایش وزن

در طول بارداری، وزن اضافه می کنند. مراقب وزن حیوان خانگی خود باشید و هر گونه افزایش در وزن او را یادداشت کنید.

افزایش اشتها

گربه باردار شما بیشتر از خودش غذا می خورد. در نتیجه، متوجه می‌شوید که گربه‌تان در زمان بارداری غذای بیشتری به دفعات مکرر می‌خورد – بنابراین تغییرات در عادات غذایی نشانه‌ای از بارداری در گربه‌ها است.

این مقاله، تالیف شده میو پیشی است و اصل مطالب مقاله را به زبان انگلیسی می توانید اینجا مطالعه کنید. برای مطالعه بیشتر مطالب به قسمت مجله دنیای حیوانات مراجعه نمائید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *