چک لیست لوازم اسب

برای اسب سواری به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟ چک لیست لوازم اسب و اسب سواری می تواند به ما کمک کند تا متناسب با روند ادامه کار سوارکاری به تهیه آن بپردازیم.
اغراق نیست اگر بگوییم سوارکاری ورزشی گران است. اگر شما یک مبتدی هستید، نیازی به تهیه همه محصولات اسب سواری موجود در بازار نیست.
گزینه های مقرون به صرفه وجود دارد و شما در واقع به “سوابق سواری” بسیار کم نیاز دارید. از پوشاک برای شما گرفته تا تجهیزات اسب، در اینجا آنچه را که باید اولویت بندی کنید، قرار داده ایم:

شلوار سواری
پوتین یا چکمه های بلند
دستکش
کلاه ایمنی
جلیقه ایمنی

احتمالاً شما برای گذراندن اولین سواری خود حداقل چندین مورد ضروری را باید داشته باشید.

چک لیست لوازم اسب

پوشاک و کفش

شلوار سواری

نام های مختلفی دارند: بند کوتاه، جوراب شلواری، جوراب شلواری سواری، شلوار جین … اما همه این اصطلاحات به شلواری گفته می شود که در قسمت داخلی پای شما هیچ درز نداشته باشد.
شلوار سواری برای رشته ای مختلف خود، شما را در زین راحت و ایمن نگه می دارد، بنابراین افراد مبتدی نیازی به نگرانی زیاد درباره سبک های خاص ندارند. وقتی مهارت بیشتری کسب کردید، احتمالاً در شلوارهای خاص سرمایه گذاری می کنید.

چکمه های چرمی

در انگلیسی به آن چکمه های پادوک نیز می گویند، چکمه های مچ پا با آج خوب و پاشنه 1 اینچ انتخاب بسیار خوبی برای شروع کار هستند. چکمه های گاوچران نیز گزینه خوبی هستند، به شرطی که آنقدرها هم زیبا نباشید که فکرتان را به خود مشغول کند. آنها همچنین باید راحت باشند و حداقل دارای یک پاشنه 1 اینچ باشند.
پاشنه از لیز خوردن پای شما در رکاب جلوگیری می کند، در صورت تمایل می توانید از چکمه های چرمی بلند برای سواری استفاده کنید.

دستکش

در دست گرفتن چرم یا لاستیک می تواند در ابتدا ناخوشایند باشد، مخصوصاً اگر مهار جدید باشد و هنوز نرم و عادی نشده باشد.
همچنین، دستان شما می توانند عرق کرده و مهارهای مختلف اسب را سخت کند و این در توانایی شما برای نگه داشتن ایمن تأثیر می گذارد. دستکش این مشکلات را برطرف می کند.
دستکش های سواری در حالی که دارای مواد چسبنده در کف دست هستند، از نظر نرمی با دست ها و انگشتان شما مطابقت دارند. نکته اصلی یافتن دستکش هایی است که مناسب شما باشند و آنقدر حجیم یا سفت نباشند که در واقع نگه داشتن افسار شما را سخت تر کند.

پیراهن

هر نوع پیراهن، ژاکت یا پارچه های تنفسی که حرکت شما را محدود نمی کنند بهترین هستند.
نکته: لباسهای بیش از حد گشاد و جواهرات را در خانه بگذارید زیرا اینها می توانند روی زین گیر کنند، سر و صدایی ایجاد کنند که امنیت خیال و آرامش فکری اسب شما را از بین ببرد یا وضعیت ناامنی ایجاد کند.

چک لیست لوازم اسبمتداول ترین لیست تجهیزات مسابقه اسب

برای اسب

زین مسابقه ای (بسیار سبک وزن)
پد زین
چرم رکاب
آهن رکاب
افسار
مهار
چشم بند
بست آهنی
دور شکم
افسار
شاخه های گوش
دهنه

برای اسب سوار

کلاه ایمنی
لباس (لباس یکدست اسب سواری)
چکمه ها
دستکش
عینک ایمنی
محافظ بدن
شلاق

چک لیست لوازم اسب و اسب سواری

شلوار سواری
پوتین یا چکمه های بلند
دستکش
کلاه ایمنی
جلیقه ایمنی
هالتر
طناب سربی
زین اسب
پد زین
بست آهنی
دور شکم
افسار
مهار
ابزار نظافت
لوازم حمام
پتو و ملحفه اسب

البته، اگر سوارکاری را بصورت مداوم و حرفه ای دنبال کردید، تجهیزات زیادی وجود دارد که می توانید خریداری کنید.
جهت مطالعه مطالب بیشتر، به مجله دنیای حیوانات مراجعه نمائید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *