تغذیه مضر اسب

مصرف برخی از میوه و سبزیجات، به مرور زمان باعث ایجاد سموم در بدن حیوان می شوند. آسیب جبران ناپذیر به کبد اسب وارد می کند و به سرعت منجر به نارسایی کبد و در نهایت مرگ اسب می شود، به همین دلیل، تغذیه مضر اسب را در نظر داشته باشید. هر چیزی را به عنوان غذا به اسب خود ندهید و بدانید چیزهایی که هرگز نباید اسب خود را تغذیه کنید.

تغذیه مضر اسبگیاهان

بسیاری از مردم تصور می کنند که اسب ها مانند همه حیوانات چرنده می توانند انواع گیاهان را بدون هیچ گونه عیب و نقصی بخورند. در حالیکه باید بدانید برخی از گیاهان می توانند به اندازه سم برای اسب ها کشنده باشند.

براکن

راگورت

قلمه چمن

گل پروانه

تعداد زیادی گیاه دیگر مانند لورل و بلوط قرمز وجود دارد که می تواند برای اسب ها مضر باشد و علائمی مانند اسهال ایجاد کند، اما گیاهان ذکر شده در بالا مهمترین آنها هستند.

میوه و سبزیجات

ممکن است تعجب کنید که سبزیجاتی مانند هویج، سیب و هندوانه برای تغذیه اسب مناسب نیست، این را هم بدانید که برخی از مواد غذایی مثل سیر، پیاز و تره فرنگی هم هرگز نباید برای اسب ها خود بدهید.

آووکادو

گوجه فرنگی ها

سیب زمینی ها

ریواس

هلو

غذاهای دیگر

تغذیه چیزهایی مانند یونجه که نم داشته و کپک زده باشد یا علوفه ایی که گرد و غبار گرفته و ریزه سنگ و ریگ داشته باشد مضر است البته باز هم، غذاهای دیگری وجود دارد که نباید جزء مواد غذایی اسب باشد.

سبوس

نان

محصولات لبنی

شکلات

پس چه چیزی برای تغذیه اسب من مناسب است؟

بعد از این همه صحبت در مورد چیزهایی که هرگز نباید اسب خود را تغذیه کنید ممکن است نگران شوید. هدف از نگارش این مقاله، آگاهی دادن به صاحبان اسب هاست تا به تغذیه اهمیت داده و آن را رعایت کنند. به یاد داشته باشید بهترین حفاظ برای سلامتی حیوان شما، رعایت اصل اعتدال تغذیه است.

جهت مشاهده مقالات بیشتر به مجله سایت مراجعه نمائید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *