جعبه پرنده بسازید

هرگز به اندازه کافی لانه و مخفیگاه وجود ندارد که حیوانات بتوانند در آن پناه بگیرند. گنجشک های خانگی منظره ای آشنا در باغ های ما هستند، آنها در دنیای مدرن با مشکل روبرو هستند اما می توانند کنار بیایند. با ساخت جعبه گنجشک می توانید پرندگان را در کنار آمدن با دنیای فعلی کمک کنید. برای آنکه بتوانید جعبه پرنده بسازید، دستورالعمل ها را با دقت دنبال کنید. ابتدا مکان مناسب پرندگان را اطراف خانه خود پیدا کنید. در حالت ایده آل، این مکان در زیر لبه های خانه شما یا بالای یک دیوار قرار دارد. البته، به دور از گربه ها یا کلاغ های کنجکاو! در صورت نیاز مجوز را حتماً از اداره مرتبط دریافت کنید.

جعبه پرنده بسازیدوسایل مورد نیاز

اره
مته
پیچ
نردبان
رنگ ضد آب
نوار لاستیک ضد آب
مداد و نوار اندازه گیری
اختیاری: اره / برش سوراخ برای ایجاد سوراخ های 3.2 سانتی متر
تخته ای از چوب به ضخامت 15 سانتی متر x 1.4 متر x 1.5-1.8 سانتی متر

موارد مهم

انتخاب چوب مناسب
اندازه دقیق
چسباندن اصولی قطعات
تزئین جعبه
انتخاب مناسب جای نصب جعبه

تمهیدات لازم

فاصله جعبه باید حداقل 3 متر از سطح زمین باشد، تا جایی بین شمال و شرق رو به جلو باشد تا از گرم شدن یا خیس شدن آن جلوگیری شود. از قرار دادن آن در معرض تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید و آن را روی درب ورودی یا مسیر رفت و آمد قرار ندهید.

مطمئن شوید که چوب مناسب دارید.

ضخامت برای عایق بندی جعبه از سرما و گرما و جلوگیری از تاب برداشتن جعبه مهم است. شما می توانید از تخته سه لا با کیفیت خارجی (برای یک جعبه سبک) یا برای جعبه های محکم تر، چوب های سخت (مانند بلوط و راش) یا چوب نرم (مانند کاج) استفاده کنید. الوارهای مصوب شورای نظارت بر جنگل را بخرید.

چوب خود را اندازه گیری و برش دهید.

توجه: ابعاد در نظر گرفته شده مربوط به چوب با ضخامت 15 میلی متر است. اگر چوب شما با آن متفاوت است، ابعاد پایه باید 150 میلی متر در 150 میلی متر با ضخامت 2 باشد، به عنوان مثال اگر ضخامت چوب 18 میلی متر باشد ، پایه باید 150 میلی متر در 114 میلی متر باشد.

اگر اره برش سوراخ برای ایجاد سوراخ گرد 3.2 سانتی متر ندارید، می توانید از اره برقی برای برش یک سوراخ مربع یا دایره ای در قسمت جلویی استفاده کنید .

جعبه پرنده بسازیدقطعات را اصولی بهم وصل کنید.

همه قطعات، به جز سقف را با هم میخ بزنید. کناره های عقب و جلو به پایه می چسبند.

سقف را وصل کنید. در مرحله بعد آن را تمیز کنید. برای ایجاد لولای بین لبه بالایی سقف و صفحه پشتی از یک نوار ضد آب استفاده کنید. یک قطعه لوله داخلی لاستیک دوچرخه، غشا-ضد رطوبت یا نمد سقف را امتحان کنید.

جعبه را تزئین کنید.

جعبه پرنده بسازید و تزئین کنید. این قسمت سرگرم کننده است که همه آن را دوست دارند. اکنون باید یک جعبه پرنده زیبا داشته باشید، بنابراین وقت آن است که رنگ ها را بیرون بیاورید و به آن احساس شخصی دهید. به الگو و رنگ فکر کنید و چیزی واقعاً بی نظیر خلق کنید. به یاد داشته باشید که از رنگهای غیر سمی ضد آب استفاده کنید.

جعبه خود را بالا بگذارید.

سوراخ های راهنما را در صفحه پشتی در بالا و پایین جعبه سوراخ کنید. با مراقبت، جعبه را با استفاده از نردبان ، پیچ و شاخه ها به دیوار محکم کنید.

گنجشک ها شکار خانه را در بهار آغاز می کنند.

استفاده از جعبه شما هرگز تضمینی نخواهد بود، اما اگر خوش شانس باشید باید نرها را از نزدیک، یا حتی بر روی سقف جعبه در حال خواندن ببینید. شاید خوش شانس باشید که می بینید آنها در یک فصل چندین بچه پرورش می دهند. حتی ممکن است برخی از جوجه های تازه در حال رشد را هم لمس کنید!

برای مطالعه مقالات بیشتر می توانید به مجله دنیای حیوانات مراجعه نمائید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *