حسادت در سگ

حس حسادت در سگ ها را با توجه بیش از اندازه به حیوان خانگی دیگر برمی انگیزید. اما در هر صورت سگ ها در دوستی و وفاداری مشهور هستند. آیا تا به حال چهره سگ خود را هنگام نوازش حیوان دیگر مشاهده کرده اید؟

طبیعتاً هیچ سگی دوست ندارد که صاحب خود را هنگام بازی با سگ دیگر ببیند. ممکن است سگ شما با هل دادن حیوان به سمت دیگر یا تکان دادن دم خود، حسادت خود را نسبت به این قضیه نشان دهد.

حسادت در سگعلائم حسادت در سگ

آسیب به خود

برخی سگ ها برای جلب توجه، ممکن است به خود آسیب وارد کنند. خراش خود و یا گاز گرفتن قسمتی از بدن خود شایع ترین این علائم است.

بی اعتنایی به غذا

اگر حیوان خانگی شما ظرف غذای خود را به صورت دست نخورده نگه دارد، نشان می دهد که از وجود رقیب در آن محل ناراضی است و حسادت خود را نشان داده است.

قهر و بی توجهی به شما

پنهان شدن و آفتابی نشدن در محل زندگی و بی توجهی به شما، راه نشان دادن حسادت در سگ هاست.

ترک محل به خاطر وجود همتا

ممکن است با وجود حیوان خانگی دیگر، سگ شما بودن در آن محل را ترجیح ندهد چون باعث اذیت او می شود. بنابراین آن محل را ترک خواهد کرد.

راه حل های جلوگیری از حسادت در سگ

در واقع سگ ها با نشان دادن این حرکات، می خواهند امنیت از دست رفته خود را ناشی از فرق گذاشتن شما و برانگیختن حسادت، بدست بیاورند. ممکن است هنگامی که شما با دوست خود ملاقات کنید، سگ شما واق واق کند و دوست شما را بترساند. می توانید با نوازش، محبت و بازی کردن، حس امنیت را به سگ خود بازگردانید.

اگر سرپرستی بیش از یک حیوان خانگی را دارید، سعی کنید بین حیوانات خود فرق نگذارید. حیوانات خانگی هم نیاز به توجه و محبت دارند. اگر در این قضیه کوتاهی کنید باعث ناراحتی و حسادت سگ خود می شود.

به هنگام غذا دادن به حیوانات خانگی سعی کنید از ظرف های جداگانه استفاده کنید تا حس نکنند بین آن ها فرق گذاشته اید. بهتر است هرگز نگذارید که سگ شما احساس کند بین او و حیوانات دیگر فرق گذاشته اید.

اگر نتوانستید رفتار پرخاشگرانه حیوان خانگی خود را کنترل کنید حتما با یک دامپزشک متبحر مشورت نمایید. بنابراین حس حسادت در حیوانات خانگی بخصوص در سگ ها مشهود است.

جهت مشاهده مقالات بیشتر به مجله سایت مراجعه نمائید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *