سه مورد از بهترین پرندگان خانگی

اگر مایل به نگهداری پرندگان زینتی هستید. سه مورد از بهترین پرندگان خانگی را به شما معرفی کرده و به بررسی آنها می پردازیم. اگر خواستید پرنده خانگی داشته باشید. باید همه عوامل و جوانب آن را بررسی کنید. از جمله: نیازهای اجتماعی، هزینه مراقبت از آن پرنده، میزان سر و صدای آن و مهمتر از همه، گونه پرنده

قناری

این پرنده خوش رنگ و زیبا در ابتدای لیست بهترین حیوان خانگی دسته پرندگان قرار دارد.
این پرندگان آواز خوش و دلنشینی دارد. به تعامل کمی نیاز دارد. با مراقبت و نگهداری مجموعی از آنها و پرورش آن می توان کسب و کار ایجاد کنید یا به عنوان پرنده زینتی، آرامش را به خانه هایتان به ارمغان بیاورید.

از ویژگی های قناری سالم می توان به جست و خیز، چشمان پر فروغ، حرکات با نشاط، پرهای تمیز و ناخن‌ها و انگشتان سالم اشاره کرد.

طوطی

طوطی کوچک دم دراز به عنوان یکی از بهترین حیوانات خانگی بشمار می‌رود.
این طوطی ها در نزدیکی مزارع و کشتزارها در مناطقی که درخت دارد زندگی می‌کنند. نگهداری و مراقبت از آنها نسبتاً آسان و لذت بخش است. آنها می توانند یاد بگیرند و صحبت کنند و به دلیل شخصیت ملایمی که دارند به راحتی با صاحب خود پیوند برقرار می‌کنند.

این پرندگان به دلیل اینکه کوچک و ظریف اند باید با او به نحوه درست و اصولی رفتار کنید. به یاد داشته باشید به کسانی که با او در ارتباط خواهند بود، درست رفتار کردن را آموزش دهید.
این نوع طوطی ها به رژیم غذایی سالم و منظم نیاز دارند که حاوی سبزیجات برگ دار و مقداری دانه است. آن ها ۵ تا ۱۰ سال عمر میکنند که رژیم غذایی مناسب نیز در افزایش طول عمر آنها خیلی مهم و ضروری است.

کاکاتیل

کاکاتیل ها که در زبان فارسی به آنها “عروس هلندی” گفته می‌شود، از خانواده طوطی های کاکل دار است و کوچکترین عضو این خانواده به لحاظ جثه است و محبوبیت زیادی در سطح جهانی دارد.
کاکاتیل ها بعد از مرغ عشق محبوب ترین پرنده زینتی محسوب می شوند. اینها می توانند صحبت کنند، سوت بزنند و کارهایی بکنند که برای کودکان شما لذت بخش باشد. آنها همچنین می توانند در تعامل با کودکان بزرگتر نیز خوب عمل کنند.

تامین کردن رژیم غذایی متعادل، تامین روزانه آب شیرین، تمیز کردن قفس و تعامل با او از جمله مسئولیت های شما برای نظارت و مدیریت بر زندگی اوست تا سالم و قوی زندگی کند.

سه مورد از بهترین پرندگان خانگی زینتی برای شما معرفی کردیم. هدف ما آشنایی با انواع مختلف پرندگان هست. در صورت نگهداری از آنها هم صاحب حیوان خانگی می شود و هم آنها را از آسیب های محیطی محافظت می کنید. به یاد داشته باشید نگهداری از پرندگان و مراقبت از آنها به معنی از بین بردن حیوان خانگی دیگری نیست. کسی که به حیوانات توجه دارد باید قوانین خدادادی طبیعت را نیز کاملا قبول کند. اگر پرنده شما بوسیله حیوان دیگر مثل گربه شکار شد، دیگر به کشتن آن گربه شکارچی اقدام نکنید. چون این یک اصل اساسی در طبیعت است و خوی و خصلت حیوانات گوشت خوار همین است که به شکار بپردازند.

جهت مشاهده مطالب بیشتر به مجله دنیای حیوانات مراجعه نمائید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *