همسترها چه بخورند؟

اکثر غذاهای حیوان خانگی همستر باید از مواد غذایی با کیفیت خوب و خریداری شده در فروشگاه معتبر باشد که به طور خاص برای همستر (نه برای موش) تولید شده است. اما انتخاب غذای حیوانات خانگی شما در فروشگاه حیوانات خانگی حتی با محدود کردن غذا به غذای همستر نیز می تواند طاقت فرسا باشد. این تصمیمات وقتی که به خانه می آیید و می خواهید غذای تازه و خوراکی به همستر خود ارائه دهید پایان نمی یابد. همیشه این سوال برای شما خواهد بود که همسترها چه چیزی می توانند بخورند؟ بهترین رژیم غذایی برای همستر و غذاهای بی خطر که می توانید به عنوان درمان ارائه دهید بیاموزید.

همسترها چه بخورند؟رژیم های غذایی همستر پلت شده

غذاهای همستر پلت شده در هر لقمه یک رژیم غذایی کاملاً متعادل را ارائه می دهند و اغلب به همین دلیل توصیه می شوند . رژیم های غذایی پلت شده می توانند اشکال مختلفی داشته باشند اما معمولاً مانند بیسکویت، کلوچه یا غلات کوچک به نظر می رسند. یک همستر می تواند با مخلوط دانه های مختلف، فقط غذاهای مورد علاقه خود را بخورد و منجر به یک رژیم غذایی نامتعادل شود. رژیم های غذایی پلت شده مانع از این اتفاق می شوند، اما کمی یکنواخت هستند و برخی از همسترها آنها را رد می کنند. تا زمانی که غذای گلوله شده قسمت عمده ای از رژیم غذایی را تشکیل دهد، می توان یک ترکیب پلت شده را با انواع مختلفی از مکمل ها ترکیب کرد.

رژیم های غذایی بذر همستر

انتخاب یک رژیم غذایی مخلوط دانه که حاوی انواع غذاها مانند غلات و سبزیجات خشک همراه با برخی از دانه ها باشد بسیار مهم است. برخی از غذاهای مخلوط دانه همچنین حاوی یک غذای متعادل گلوله به عنوان بخشی از ترکیب هستند (که ایده آل است). هنگام تغذیه مخلوط دانه، اطمینان حاصل کنید که همستر شما قبل از افزودن مقدار بیشتری، غذا را کامل می خورد، اجازه ندهید که همستر شما فقط چیزهای مورد علاقه خود را بخورد.

غذاهای تازه و خوراکی های همستر

به شرطی که غذاها را به بیش از 10 درصد از رژیم غذایی همستر خود محدود نکنید، می توانید انواع غذاهای انسانی را به همستر خود تغذیه کنید. از غذای ناخواسته صرف نظر کنید و به چیزهای سالم مانند غلات سبوس دار، سبزیجات تازه و میوه بچسبید (در حد متوسط، در غیر این صورت ممکن است اسهال ایجاد شود). خوراکی های خریداری شده در فروشگاه مانند قطره ماست و چوب عسل / دانه برای همستر بسیار شیرین است و باید از مصرف آنها اجتناب شود. از آنجا که همسترهای کوتوله تا حدی مستعد ابتلا به دیابت هستند، بنابراین احتیاط بیشتری نیز برای جلوگیری از قند در رژیم غذایی آنها وجود دارد، بنابراین از میوه ها به عنوان درمان آنها کاملاً خودداری کنید.

برخی از غذاهای بی خطر که می توانید به همستر خود ارائه دهیدهمسترها چه چیزی می توانند بخورند؟

برخی از غذاهای بی خطر که می توانید به همستر خود ارائه دهید عبارتند از:

سیب (بدون دانه)
موز
بلوبری
کلم بروکلی
هویج
گل کلم
خیار
سبزی قاصدک
انگور
کلم پیچ
نخود فرنگی
سیب زمینی (پخته شده)
کاهو
اسفناج
توت فرنگی
سیب زمینی شیرین
یونجه
نان کامل یا نان تست
ماکارونی گندم کامل (پخته شده)
برنج قهوه ای (پخته شده)
غلات سبوس دار (بدون غلات شیرین)
کرم های غذایی
تکه های کوچک مرغ پخته شده
تخم مرغ آب پز شده
آجیل (بدون نمک، بدون بادام)
بادام زمینی (بدون نمک)
دانه کدو تنبل
عدس
دانه های آفتابگردان
ذرت بو داده ساده (بدون کره و نمک)

همسترها معمولاً کره بادام زمینی را دوست دارند اما باید با دقت تغذیه شود (مانند هر غذای چسبناک دیگری) زیرا می تواند در کیسه های گونه آنها گیر کرده و مشکلات جدی ایجاد کند. یک لایه بسیار نازک روی یک تکه چوب به عنوان یک غذای درمانی گاه به گاه مناسب است، اما کره بادام زمینی باید با احتیاط داده شود.

غذاهایی که نباید با همستر تغذیه کنیدغذاهایی که نباید با همستر تغذیه کنید

دانه های سیب
لوبیای خام
سیب زمینی خام
بادام ها
مرکبات
سیر
پیازها
برگ ریواس یا ریواس خام
شکلات
هر نوع غذای شیرین یا شور
هر نوع غذای ناخواسته
صنوبر

بهترین رژیم غذایی همستر

رژیم ایده آل برای همستر رژیم غذایی پلت شده است که با انواع دیگر غذاهای ایمن و انسانی همراه است. اگر همستر شما از رژیم پلت استفاده نمی کند، مقداری مخلوط دانه را گلوله کنید یا رژیم دانه ای پیدا کنید که از قبل گلوله شده باشد. حال می توانید بگویید که همسترها چه چیزی می توانند بخورند؟

جهت مطالعه مطالب بیشتر به قسمت مجله دنیای حیوانات مراجعه کنید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *