کرونا و حیوانات خانگی

چگونه می توانید در دوران گسترش ویروس کرونا نیازهای اساسی سگ خود را تامین کنید؟

امروزه با شیوع بیماری کرونا تغییرات اساسی در شیوه و روال زندگی انسانها ایجاد شده است. این تغییرات به شدت بر زندگی حیوانات خانگی اثر گذاشته است. به همین خاطر بایستی دست به کار شد و به سرعت با این شرایط سازگار شوید. کرونا و حیوانات خانگی موضوع مقاله کوتاهی هست که در آن به راه حل های ممکن در این دوران اشاره شده است.

چه چیزی میخواهید بدانید

بر اساس اطلاعات موجود تاکنون، خطر انتشار حیوانات COVID-19 به افراد کم است. ویروسی که باعث COVID-19 می شود، در بعضی از موارد، بیشتر در هنگام تماس نزدیک، می تواند از مردم به حیوانات منتقل شود.

با حیوانات خانگی مانند سایر اعضای خانواده انسان رفتار کنید. اجازه ندهید حیوانات خانگی با افراد خارج از خانه ارتباط برقرار کنند. اگر فردی در داخل خانه بیمار شد، آن شخص را از دیگران، از جمله حیوانات خانگی جدا کنید.

طبق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده، چند حیوان خانگی – از جمله گربه ها و سگ ها – نیز به ویروس عامل COVID-19 آلوده شده اند. این اتفاق بیشتر پس از تماس نزدیک حیوانات با افراد آلوده به ویروس COVID-19 رخ داده است. به نظر نمی رسد حیوانات نقش مهمی در انتشار ویروس عامل COVID-19 داشته باشند. هیچ مدرکی وجود ندارد که ویروس ها از پوست، خز یا موی حیوان خانگی به افراد یا حیوانات دیگر سرایت کنند.

فعالیت های حیوان خانگی

فعالیت هایی که حیوان خانگی شما قبلاً به صورت روزمره در بیرون از خانه انجام می داد مانند: پیاده روی در پارک و بازی با سایر حیوان خانگی … ، متاسفانه امروزه خیلی کاهش یافته است. بنابراین حیوانات خانگی فرصت بیشتری در داخل خانه و در کنار اعضای خانواده شما برای گذراندن اوقات فراغت دارند.

فعالیتهای مورد نظر گذشته را می توانید با روش دیگری پیاده کنید تا حیوان خانگی شما دور از ورزش و تفریح نباشد. تاثیر این حرکات در حیوانات بطور کامل در رفتار او قابل مشاهده است.

کرونا و حیوانات خانگیبازی 

بازی های زیادی وجود دارد که می توانید با حیوان خانگی در خانه انجام دهید. می توانید از انواع بازی های غنی سازی مانند معماهای مناسب برای حیوان خانگی خود استفاده کنید. همچنین می توانید با حیوان خانگی خود در باغچه و حیاط خانه تان پیاده روی کنید.

قوانین

با توجه به اینکه مدارس تعطیل و غیر حضوری شده است. همه اعضای خانواده در خانه هستند. این یعنی خانه جای شلوغی به حساب می آید. شما می توانید از طریق تصویب قوانین خاص و درست که در هر زمانی و برای هر خانواده ای ضروری و مهم است، حیوان خانگی خود را آرام نگه دارید.

رفتار خانواده

در این خصوص به خانواده خود تاکید کنید که همان رفتار قبلی و معتدل گذشته را با حیوان خانگی شما داشته باشند. تاکید کنید که از توجه و محبت بیش از اندازه به حیوان خانگی پرهیز بکنند. با این کار باعث خواهید شد تا حیوان خانگی شما بتواند زمان استراحت، بازی و غذا خوردن خود را در زمان معین انجام دهد. این رفتار خانواده به حیوان خانگی کمک می کند که در زمان نبود صاحبشان دچار اضطراب و استرس جدایی و عدم وجود صاحب خود نشوند. در ضمن توجه بیش از اندازه به او باعث می‌شود که آنها رفتارهای متفاوت را برای تامین خواسته هایشان در پیش بگیرند.

راهکار شما

اگر رفتارهای متفاوت را در حیوان خانگی خود دیدید. سعی کنید درخواست و نیاز او را پیش بینی کنید. به طور منظم و برنامه ریزی شده در فعالیت های آنها مشارکت کنید. سپس زمان به پایان رسیدن فعالیت را برای آنها مشخص کنید. با یک اسباب بازی کوچک شروع کنید تا موقع برگشت شما با آن بازی کند.

نتیجه گیری

به طور کلی انجام بازی های منظم، ورزش های جسمی و ذهنی مناسب و تعامل های قابل پیش بینی با حیوان خانگی، به شما کمک می کند تا از بروز مشکلات رفتاری آینده جلوگیری کنید. با این رفتارهای مناسب، حیوان شما با شرایط پیش آمده سازگار خواهد شد. در هر صورت، اگر رفتارهای عجیب را به طور مداوم در او مشاهده کردید. حتما از یک متخصص بالینی حیوانات یا دامپزشک متبحر مشاوره بگیرید.

جهت مشاهده مقالات بیشتر به مجله سایت مراجعه نمائید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *