گربه ها و حس تنفر

گربه ها حیوانات بازیگوش و کنجکاوی هستند. اما با این وجود گربه ها هم حس تنفر دارند. تغییر ناگهانی در زندگی گربه ها باعث تنفر آنها می شود.

حالتهای تنفر در گربه ها

بعضی از گربه ها از ماشین سواری بدشان می آید. علاوه بر حالت تهوع، دچار استرس می شوند. این عمل به مرور باعث تنفر گربه ها نسبت به ماشین سواری می شود.

خیلی از گربه ها از خیس شدن متنفرند و حاضرند هر کاری بکنند تا خیس نشوند. خیش شدن یا حمام رفتن برای برخی از گربه ها حالت تنفر ایجاد می کند.

نوازش کردن جزء حرکاتی است که باعث می شود حیوان خانگی حس خوبی پیدا کند. اما در بیشتر گربه ها نمی توانید او را نوازش کنید چرا که عکس العمل دفاعی او را خواهید دید. این نوازش کردن هم نوعی تنفر در گربه ایجاد می کند و به مرور از شما فراری می شوند.

گربه ها از صدای بلند هم متنفرند. هر نوع صدای بلند حتی عطسه که باعث ایجاد ترس در گربه ها می شود حس تنفر آنها را برمی انگیزد.

گربه ها در مواقعی از شانه کردن صاحب خود دوری می کنند. این دوری و فرار از شانه و برس زدن زمینه ایجاد نفرت به این عمل خواهد بود و حس تنفر گربه ها را برانگیخته خواهد کرد.

اگر حیوان خانگی شما اجازه می دهد ناخن هایش را کوتاه کنید، شما فرد خوش شانسی هستید. گربه ها حین کوتاه کردن ناخن، برای دفاع از خود واکنش طبیعی نشان می دهند. اگر در حین انجام این عمل اذیت شود به مرور به این عمل شما نفرت خواهد داشت.

ورود گربه غریبه به قلمرو گربه شما نه تنها باعث ترس و عصبانیت او می شود بلکه حس تنفر و خشم را در او بیشتر می کند.

روش های جلوگیری از بوجود آمدن حس نفرت به یک عمل

ایجاد محیط آرام، خالی کردن محیط زندگی گربه خود از موارد خطر، دوری از اعمالی که گربه شما از آن بدش می آید، ایجاد امنیت خاطر گربه خود، دوری از عملی که باعث بهم ریختن حال مساعد او می شود.

جهت مشاهده مقالات بیشتر به مجله سایت مراجعه نمائید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *