گربه و ماهی خام

آیا گربه می تواند ماهی بخورد؟

گوشت ماهی حاوی مواد مغذی خاصی است که نیاز گربه ها را تامین می کند بوی ماهی خام با اینکه توجه گربه ها را به خود جلب می کند اما گربه ها نباید ماهی خام مصرف کنند چون باعث مسمومیت و تهدیدی برای گلبولهای بدنشان است.

گربه ها گوشتخوار هستند. بنابراین برای داشتن سلامتی مطلوب به منبع پروتئین حیوانی نیاز دارند. شما باید یک غذای تجاری گربه با کیفیت و مناسب سن و برای سلامتی گربه خود پیدا کنید. در صورت لزوم، قبل از اینکه غذای مناسب گربه خود را انتخاب کنید، با دامپزشک صحبت کنید. زیرا او می تواند وضعیت سلامتی گربه شما را ارزیابی کند و همچنین نوع مناسب غذا را برای او مشخص کند.

بسیاری از گربه ها عاشق ماهی هستند. با این حال، این یک غذای قابل قبول برای تغذیه روزانه نیست. ماهی حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب است که می تواند منجر به کمبود ویتامین E در گربه ها و شرایط دردناک شود.

تن ماهی خام

تن ماهی خام نیز برای گربه توصیه نمی شود چرا که می‌تواند خطر مسمومیت جیوه در گربه ها را افزایش دهد اما برای درمان و برای یک دوره کوتاه خوب است.

کنسرو ماهی تن

کنسرو ماهی تن نیز به دلیل ترکیبات سدیم و سایر مواد شیمیایی برای گربه مناسب نیست اما استفاده از آن فقط برای درمان مفید است.

گربه و ماهی خامماهی پخته

گربه‌ شما میتواند از ماهی استفاده کند به شرطی که کاملا پخته شده و بدون ادویه جات و سس باشد اما نباید اجازه داد که ماهی پخته تبدیل به وعده اصلی غذا‌ی آنها شود.

ترکیبات ماهی پخته شده

اسیدهای چرب امگا ۳ و۶، ویتامین A، ویتامین b12 ،b6، پتاسیم.

فواید ماهی قزل آلا

بهبود ایمنی، کمک به سوخت و ساز بدن، بهبود بینایی، مفید برای پوست و مو، موثر برای درمان بیماری کلیوی.

استخوان ماهی

استخوان ماهی یا سایر حیوانات نیز برای گربه‌ شما توصیه نمیشود چرا که سبب خفگی یا آسیب رسیدن به دهان و دستگاه گوارش آنها میگردد. حالا که به انتهای مقاله رسیدید بگوئید که آیا گربه می تواند ماهی بخورد؟

برای مطالعه بیشتر مقالات به مجله دنیای حیوانات مراجعه نمائید

4 دیدگاه

  • به نظر من گربه باید همه چی بخوره مرغ گوشت ماهی حتی جگر یا غذای معمولی خودمون کی به گربه فقط غذای خشک میده که مطلب نوشتی راجش دیگه غذای تجاری ویژه ‌ربه همینه دیگه

    • ممنون از نظرات شما، مقاله در مورد ماهی خام و پخته در شکل های مختلف با هدف آگاه سازی و ارائه اطلاعات به صاحبان حیوانات بویژه دارندگان گربه هست.

  • غذاهای بهتر و ارزان تر از ماهی هم برای گربه ها موجوده،در کل توصیه نمیشه گربه، ماهی بخوره،ممنون از مقاله خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *